Bogføring og bogholderi-service
("farmsekretær")

“Med STEPTOs bogholderiservice slipper du for alt bøvlet rundt om selve bogføringen og får frigivet værdifuld tid til udvikling af din virksomhed eller bedrift”

– Carina Nygaard Simonsen

Bogholderiservice hos STEPTO A/S

Er du en af de mange virksomhedsejere, der bruger al for megen tid på det administrative arbejde – bogføring, afstemninger, regnskaber, indberetning af moms, udbetaling af løn og så videre? Måske drømmer du om mere tid til at kunne fokusere på kernen i din virksomhed?

Med STEPTOs bogholderiservice (”farmsekretær”) får du mulighed for at frigive timer til at koncentrere dig om at drive og udvikle din virksomhed eller din bedrift.

Vi hjælper dig med alle de opgaver, der ligger ”rundt om” selve bogføringen.

Det kan blandt andet være:

  • afstemninger
  • fakturering af kunder
  • betalingsservice
  • betaling af fakturaer
  • rapportering
  • opfølgning på debitorer
  • oprettelse af inkassosager


Derudover kan servicen naturligvis kombineres med eksempelvis løn-administration eller selve bogføringen og momsudarbejdelsen.  

Hvad indeholder bogholderi-servicen?

Alle vores kunder er forskellige og har forskellige behov. Og hos nogle kunder kan behovene desuden veksle hen over året, således at man har brug for megen assistance på visse tider af året og mindre på andre tider af året.

Vores bogholderiservice er en form for sekretær-funktion, der kan træde til, når du har behov, og træde fra, når behovet ikke er der.  

Du vælger med andre ord helt selv omfanget af aftalen, hvilke områder og opgaver, vi skal assistere med, og hvornår vi skal sætte ind. Og du kan selv skrue op og ned for timeforbruget afhængigt af dine behov.

Bogholderiservicen er dine ekstra hænder, når og hvor du har brug for dem. Det er dine og din virksomheds behov, der sætter dagsordenen for vores arbejde.

Vi fakturerer dig udelukkende for vores timeforbrug.

Hvor foregår bogholderiservicen?

Igen afhænger det fuldstændigt af din virksomheds behov. Mange opgaver vil vi sandsynligvis kunne løse fra vores kontor, hvis du fremsender de relevante dokumenter og giver os de nødvendige adgange.

Men i mange tilfælde vil det give mening, at vi sidder fysisk sammen med dig. Vi kommer hellere end gerne til din virksomhed eller bedrift og klarer opgaverne hos dig, hvis det giver mest mening.

Læs også om bogføring og momsudarbejdelse og vores lønservice

Bogføring

Bogføringen af dine bilag er grundstenen til dit budget og regnskab og er derfor en meget vigtig del af vores arbejde. 

Du har mulighed for at få specificeret bogføringen, så den tilgodeser lige præcis dine behov. Nogle vil gerne have en meget høj grad af specifikation af indtægter og udgifter f.eks. på ejendomsniveau eller pr. maskine for at kunne danne sig et bedre overblik over bedriften. Andre foretrækker en lavere specifikationsgrad. 

Hvordan får jeg bogført mine bilag?

Der er forskellige muligheder for bogføring: 

  1. Vi foretager bogføringen på kontoret ud fra de bilag og kontoudtog, du har sendt ind til os, eller som ligger i vores bilagshåndteringsprogram StepTOOL
  2. Assistenten kommer ud til dig som en del af vores bogholderiservice (“farmsekretær”) og foretager bogføringen hos dig – enten i vores eget program eller i dit eget regnskabsprogram. Som farmsekretær hjælper vi også gerne med andre opgaver som f.eks. betaling af regninger, fakturering, opfølgning på debitorer mv. 
  3. Du står selv for bogføringen i dit eget regnskabsprogram, og vi assisterer kun med indberetning af momsen samt selve regnskabsopgørelsen og indberetning af selvangivelsen. I mange tilfælde forestår du selv momsudarbejdelsen i løbet af året, og vi assisterer kun med momsen ved årsafslutningen.

 

For at lette vores arbejde har mange kunder givet os adgang til deres bank, hvor vi har kontokig og dermed kan udtrække posteringer. Med adgang til banken har vi også bedre mulighed for at være ajour med banklån, eller hvis der f.eks. har været låneomlægninger, hvortil der er oprettet nye konti.

Alternativt kan din bank sende os en fil, hvis ikke du ønsker at give os adgang. Du kan også sagtens nøjes med at vedlægge en kontoudskrift fra banken.

Hvilke regnskabsprogrammer må jeg bruge?

Som hovedregel bruger vi vores eget regnskabsprogram, som er C5, til at bogføre i. Men vi er meget fleksible om valg af regnskabsprogram. 

Det vigtigste er, at dit system kan eksportere en CSV-fil, som vi kan indlæse i vores system. Kan det det, kan du frit vælge regnskabsprogram. Har du brug for kreditor- og debitorstyring, anbefaler vi E-conomic

Vi svarer gerne på dine spørgsmål til de forskellige regnskabsprogrammer i det omfang, vi kan. 

Spørgsmål?

Maiken Kjær Farsinsen

Maiken Kjær Farsinsen

revisorassistent

Carina N. Simonsen

Carina N. Simonsen

revisorassistent

Janni Kjærgaard Floor

Janni Kjærgaard Floor

revisorassistent

Anne Immersen

Anne Immersen

revisorassistent

Marianne Hvid Hansen

Marianne Hvid Hansen

revisorassistent

Sandra Larsen

Sandra Larsen

revisorassistent

Tina Haals Hansen

Tina Haals Hansen

revisorassistent

Jesper Paulsen

Jesper Paulsen

revisorassistent

Genveje