Lønservice

“Lønudbetalingen skal bare sidde i skabet og til tiden – hver gang” 

– Sandra Larsen, revisorassistent 

Lønservice: Udlicitér lønadministrationen og spar tid i din daglige drift

Bruger du også meget tid på lønudbetalingen til dine medarbejdere hver eneste måned eller hver 14. dag? Vil du gerne kunne frigive timer til at fokusere på din kerneforretning? Eller synes du, den tekniske del af selve lønkørslen er besværlig og tidskrævende? 

Så lad os hjælpe. 

Udbetaling af løn kan være en tidskrævende og opslidende opgave. Og som arbejdsgiver skal du ikke kun forestå selve lønadministrationen. Du skal også kunne svare på spørgsmål om løn, SKAT, ATP, feriepenge osv. og kende til de juridiske aspekter af lønadministrationen.  

Samtidigt er lønnen noget af det mest sårbare for dine medarbejdere. Den skal sidde i skabet og til tiden – hver gang. 

Derfor kan det give rigtig god mening at udlicitere opgaven, så du slipper for besværet og kan bruge din dyrebare tid på drift og udvikling af din virksomhed eller bedrift. 

Hvordan foregår STEPTOs lønservice?

En aftale om lønservice indebærer, at vi – månedsvist eller hver 14. dag – sender dig en påmindelse med en dato for, hvornår lønnen skal være indberettet. 

Når du har indberettet lønnen til os, gennemfører vi selve lønkørslen for dig, så du og dine eventuelle medarbejdere modtager lønnen rettidigt. 

Inden din første lønkørsel opretter vi en aftale med Nets, hvilket sikrer, at beløbene automatisk bliver overført til henholdsvis medarbejderens lønkonto, SKAT, ATP og feriepenge. 

Det eneste, du skal gøre, er med andre ord at indberette lønnen til os. Så klarer vi resten. 

Spørgsmål til en medarbejders løn

Du er altid velkommen til at kontakte os med dine spørgsmål – hvad enten de vedrører din egen eller en medarbejders løn. 

Vi samarbejder med Bluegarden, og er der spørgsmål, som vi ikke kan svare på, har vi mulighed for at trække på Bluegardens juridiske afdeling. 

Afhængigt af sagens kompleksitet kan du eller medarbejderen også modtage  rådgivning direkte hos Bluegardens jurister. 

Hvordan bliver personoplysninger håndteret?

Vi anvender Bluegardens lønsystem Klarløn. Her kan der angives løn, og her er oplysningerne sikrede. 

Ønsker du ikke at gå via Klarløn, er du naturligvis også velkommen til at ringe eller sende en mail. En mail må gerne indeholde navn og timer men ikke medarbejderens løn/timesats. 

Medarbejdere modtager deres lønsedler i E-boks. Som arbejdsgiver har du desuden altid mulighed for at tilgå lønsedlerne i Bluegardens e-arkiv. I e-arkiv kan du også selv uploade filer som f.eks. ansættelseskontrakter, så ligger de i et sikret netværk, og du er sikret i forhold til persondataforordningen.

Hvad koster STEPTOs lønservice?

Vores lønservice fakturerer vi med et fast beløb pr. lønseddel. Der er ingen yderligere omkostninger eller gebyrer. 

Du er muligvis også interesseret i at læse om vores bogholderiservice, bogføring og momsudarbejdelse eller om stiftelse og drift af selskaber

Spørgsmål?

Skriv til løn-teamet på loen@stepto.dk eller tag fat i én af medarbejderne i teamet nedenfor. 

Carina N. Simonsen

Carina N. Simonsen

revisorassistent

Anne Immersen

Anne Immersen

revisorassistent

Sandra Larsen

Sandra Larsen

revisorassistent

Margrethe Brandt

Margrethe Brandt

direktør & indehaver

Genveje

Priser
Lønservice

1 lønseddel

kr. 110 PR. lønkørsel
  •  

2-4 lønsedler

kr. 95 pr. lønkørsel
  •  

5-9 lønsedler

kr. 85 pr. lønkørsel
  •  

10+ lønsedler

kr. 75 Pr. Lønkørsel
  •  

Øvrig support

kr. 620 pr. time
  •